مالزی

مالزی از کشورهای پرطرفدار در میان گردشگران سرتاسر جهان است. از یک سو طبیعت بکر و مدرن بودن شهرهای این کشور و از سوی دیگر وجود فرهنگ‌ و نژادهای مختلف باعث شده تا این کشور توریستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد. اگر قصد دارید به دیدن برج‌های دوقلوی مالزی بروید و به گشت و گذار در شهرهای کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی و…
بپردازید، باید ویزای توریستی مالزی را داشته باشید.
ویزای کشور مالزی، همانند تمامی دیگر کشورهای دنیا، دارای انواع متفاوتی است که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط خاص خود هستند. ویزای توریستی مالزی به صورت فرودگاهی صادر می‌شود و شرایط خاصی ندارد و هر ایرانی می‌تواند این نوع ویزا را در یکی از فرودگاه‌های این کشور، اخذ نماید.

بر اساس قصدتان از سفر، شما ممکن است به یکی از انواع ویزای مالزی اعم از توریستی، سوشیال یا اجتماعی، تحصیلی و یا کاری نیاز داشته باشید.
لازم به ذکر است برای سفر به مالزی به مدت 2 هفته نیازی به گرفتن ویزا نیست.
برای توریست‌هایی که سفر 14 روزه به مالزی برایشان کافی است، ویزای فرودگاهی صادر می‌شود؛ به این صورت که مسافران پس از وارد شدن به یکی از فرودگاه‌های مالزی، با در دست داشتن گذرنامه با اعتبار 7 ماه و بلیت رفت و برگشت، به باجه‌های صدور روادید مالزی مراجعه می‌کنند و مامور صدور روادید، پس از ثبت اثر انگشت و ثبت بیومتریک عنبیه چشم، مهر ویزای مالزی را داخل پاسپورت مسافر ثبت می‌کند.

پس از مهر شدن پاسپورت، شما می‌توانید 14 روز در کشور زیبای مالزی اقامت داشته باشید.
ویزای سوشیال یا اجتماعی مالزی، با اعتباری دو ماهه صادر می‌گردد و مناسب افرادی است که به دنبال سفر توریستی بلند مدت، بازدید از خانواده، شرکت در رویدادها و بیزینس‌های کوتاه مدت می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دو ماهه مالزی :
اصل پاسپورت
2 قطعه عکس 4*6